(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dilluns

sota llençol florejat













La veritat








Li dic al meu fill: això no pot ser.



Per esbrinar la veritat

m’he disfressat de captaire.



Cada vegada que veig un home

pròsper atansar-se’m a donar-me res

em crec que ell sóc jo i el captaire ell.



Això ens passa als millors captaires.



Per esbrinar el misteri que envolta

la meua padrina doncs, això altre de

per què estudia tan aferrissadament

per les nits àrab

(on m’ha contestat que per a parlar

amb les àvies a la plaça

contesta que no em convenç gens)

m’he disfressat de captaire.



Tortet a la meua cantonada de captaire

he vista ma padrina aparèixer

amb el vestit tot negre

i el paraigua tot groc viu que duu

normalment com surt de casa.



Mes avui, aquest migdia viu

en ésser atrapada pels meus ulls inquisitius

abans no ha arribada a la plaça

encara a l’alçada del pont

gairebé al bell mig

ha badat el paraigua tot groc viu

s’ha desposseïda del vestit tot negre

que la tapava tota, a l’estil de les mores més elegants

(les moretes qui sota el llençol negre

són esveltes d’allò més, i flairoses i escalfadetes)

i ha esdevinguda, ma padrina, Supermà.



Amb el vent que ha bufat part davall

el seu bon paraigua groc badoc

allò li ha donat prou embranzida

perquè s’envolés.



Enjòlita, la meua padrina aleshores ha desplegada

la seua immensa capa tota d’un blau molt viu

amunt amunt amunt

enllà la barana del pont

i amunt, i enllà enllà enllà

avall amunt avall amunt enllà

fins a perdre’s de vista

una taca tota de blau viu

en un fons total de cel tot vermell

tot vermell viu, mai tacat de res altre

que la seua capa blava vivament

com més anem més menuda

perduda en el cel vermell.









































Tots peixos novament







Ens cabussem al món dels absents

i al capdavall fem buit.



Micoia trepidants, tol·lem per finestra

rodona de vidres emboirats

el món subaquàtic.



Si ens vèiem novament visitats!

delegem.



Mes si ens vèiem de bell nou visitats

per rotllanes de peixos

qui llavors s’esllavissen

s’esvomeguen com mocs al voltant

i llavors se’ns esfigassen a les mans

quan voldríem ballar-hi sardanes...



(O només voldries conèixer’n el parer:

què me’n dieu d’aquest món?)

se t’esconillaven sense respondre

s’esmunyien gens riallers

se’ns esquitllaven

i tombàvem el cap

i quan tornàvem a reguardejar

entre els tels de baf continu

als vidres desnivellats

de la finestra...



Ja no hi són

només hi ha el dens plom desfet

de l’aigua orba

que no emmiralla re.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós