(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

diumenge

a fer-s'hi la vida com tot bon jovencell







és la ciutat qui bull i jo vull bullir-hi









lluny de la tribu, desembarques

vora el parc on l’instructor proletari de golf

voldria que t’hi apuntessis

per “quatre rals”

i un “esdevenidor per aventura

qui-sap-lo brillant”

mentre crida doncs instruccions

als minyons qui ensinistra

molt enfeinat

li dic que gràcies

que potser quan estigui col·locat

i tiraré envant.



pels vessants rere els matolls

hi ha boldrons de soldats

qui s’amaguen de llur comandant

qui s’esgaripa pels encontorns

(amb quatre elements de la policia militar

qui han calades les baionetes)

i burxa amb un bastó de manar molt

a les mates i als caus.



em sembla que els mals sorges

tots suats

s’escapoleixen tot plegat només

per a un vespre de disbauxa.



ara entraré al pati d’aquest altre

pany de cases

i ah, l’emoció

cort dels miracles revisitada

drapaires, esmolets, paraigüers

pellaires, i na Glòria, a qui cal anar-li darrere

i les altres marcolfes passades de moda

i els qui rosteixen coloms

i els captaires enamorats qui

en un raconet es bequetegen

i, si la catipèn et deixava atansar-t’hi, els senties

bonir part de dins

parrupant o roncant com gats felicets

ho trobí excel·lent

collonut, d’allò més ambientat.



hi havia per la finestra

l’etern partidet de carrer

em diuen que hi ha un vell vigilant

amb permís de carrabina

qui paga els infants

generació rere generació

perquè permetin que hi jugui l’estaquirot

gairebé un gegantàs

si mai fes un gol, el vigilant el mataria

és que de petit l’estaquirot havia mort

el germanet del militar vigilant

quan l’estaquirot gegantí, llavors xitxarel·let

havia fet un gol

i el germanet deia que “havia esset de trampa”.



sap el qui em parla els dies de la seua vida

diu: “me’n queden tants”

em va dir una xifra esfereïdora

trenta-quatre

al capdavall em regala un feix de fulls grocs

cadascun val per un dia

em diu que els empri de paper torca-culs

cada matí, i així comptaré amb ell

sempre solidari.



em diu, endeví

que no em preocupi tampoc quant al fat

que espera l’estaquirotàs

el vigilant el perdonarà

aviat ja en tindrà prou

és també massa vell, i el gegant

així mateix es troba malalt de greu malaltia

i al capdavall ves, què

algun dia cal dir prou

i doncs també a això

que m’imagini

cada dia un partidet

d’ençà de fa cinquanta anys

el militar tot armat al caire del camp

i molt mudat, amb l’uniforme d’alt grau.



entrí doncs a la sala dels malalts

metges i cos d’infermeria

hi anaven de bòlit – hi havia malalts

de tots colors – amb la passa, ictèrics

abúlics, anèmics, de sang pobra, de sang

putrefacta, de sang explosiva...



i dins el pati del costat

tothom hi és de l’edat de fer diners

tothom hi és per guanyar’s les garrofes

i surar, i fer’s la vida.



en dues banyeres bessones

que de primer em pensava que eren

segregades – dones en una

en l’altra homes – me n’adoní

que tot hi era promiscu

i el sexe hi prosperava.



un home dins l’aigua se la xuclava tot sol

s’havia vinclat de tal manera

(semblava algú qui treballés al circ)

el seu cap apareixia entre les seues cuixes

i el seu virot entrava i sortia pel cony

de la seua boca

dementre que tocant a mà

una parella molt més correcta

ella l’hi xuclava al mascle

el mascle xuclava el pit de la veïna

i les dues banyeres hi seran

ocupades si fa no fa

i voldria cabre-hi.



per això sóc a la percaça de cap cambra

de part de per allí.



el primer dispeser, un vell malcarat

m’envia a pastar a fang

amb mitja paraula

“cambra lliure no en tinc cap

fuig!” – com si no hi pertanyc.



a una de les dues banyeres on xauxinen

els promiscus, un home amb un rostoll

de barba negra, d’aspecte brutal

em fa l’ullet

jo em faig l’estreta o pus tost l’orni

gens afalagat, pus tost una molleta espantat

i ara passaré doncs al pati del costat

prou podem

força llum qui hi entra per les amples

vidrieres

i em ficaré a la cua nova

diuen que hi ha una cambra per llogar

on s’estan els artistoides

els poetastrucs com jo

els pintorastres malastrucs

i no diguem els escultorinyolis

i els novel·listerris de pa torrat

però em diu el qui pre-tria

que els costarà de fer’m admetre

hi ha massa gent de palesa

categoria a la cua perquè l’admès

sigui algú com jo, d’on

que hauré encara de rondar

patis

fins que no m’acceptaran al molt més

net dels oficinistes

amb dret tanmateix d’accés als patis

dels costats

i sobretot de somorgollar’ns

a les banyeres dels promiscus

que és al capdarrer tot el que volia, vós

en arribar a la ciutat de tantes

de meravelles.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós