(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

divendres

Fast toward nowhere













Prioritats










Em plau bontròs travessar jardinets per assolellats oratges

Em plau bontròs mai no pujar en vehicle

Em plau donar a cada cotxe o altre vehicle

La prioritat

Em plau de carregar’m de paciència mentre passen

I sempre els donc pler d’espai

Car em desplau bontròs d’haver d’ensumar’n

Les podrides essències que traginen

I llavors deixen enrere com solcs mortífers

Pestífers

De flagell.



Em plau arribar a la feina a la botiga on venc

Taronges tomàquets alls cebes préssecs trumfes raïm

Cogombres alvocats

Em plau entrar a la caseta dels meus afermadors

El senyor Guillem Gras

La seua dona la senyora Marieta

El seu fill en Guim

El seu pare, el senyor Pompeu, qui no s’aixeca

Mai de la poltrona fins que el fiquem

A jeure a la nit

I la senyora Marieta li canvia els bolquers

Els el canviaria jo, tret que a aquella

Hora ja he plegat i dit adéu

I me’n tornc a la bordeta guaitant els insectes

Enfeinats

Pels jardinets.



Aquest matinet d’oratge net i assolellat

He arribat a la caseta i abans d’obrir la botigueta

He vist que els canviaven els fogons

Eren uns fogons tots blancs i nets i relluents.



Els fogons de la cuina figuejaven

Qui se’n fiava, pampalluguejaven

Cloc-pius s’apagaven quan més et calia escalfar

El cafè i de sobte que no els volies per a res

S’enfurismaven solets.



Feia dies que li deia al senyor Guillem

Que ara venien a les botigues d’electrodomèstics

Uns fogons molt avençats, amb finestretes

I tot per a espiar què s’hi coïa.



He anat a xocar-la amb el senyor Guillem

He dit hola a en Guim, qui ara baixarà amb mi

A obrir la botiga

He tocat el muscle del senyor Pompeu

Amb la tendresa que em caracteritza

I he felicitat efusivament la senyora Marieta

Qui feia cara de preocupada

Per la despesa dels fogons nous

Però li deia: que no se n’adona, dona

Que a la llarga, a la curta llarga i tot

Li serà un estalvi, que aquests fogons nous

Són molt més eficaços, i despenen menys

Energia per a coure més acuradament i aprofitada...?



Aleshores m’ha fet un somriure

Amb què m’he sentit immensament pagat



Les clientes em deien que sí que estava avui

Renoi, de filis

I que semblava Jesucrist

Que és el nom que les dones ara empren

Per anomenar un déu jove, barbudet i bo

I d’aquells qui per molt que trempin mai

Se n’aprofiten - ho consideren, i prou

Una altra manifestació de la carn -

I nosaltres, oi més, no som cap carnisseria

Carnisseria, ecs.



Les dones sempre somien en deuetons així

I si ara en diuen, com em diuen, Jesucrist

Qui sap com en devien dir adés

En temps encara més mitològics

I com en diran més endavant

Quan ja no hi serem

Mes els fogons sens dubte hauran encara millorats

I potser aquells vehicles portadors de la pesta

Hauran estats tots colgats i oblidats

Malson de fum espès

Malson de golut volcà, malsà.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós