(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dijous

raneres pertot








Arreu raneres









Nues rere la tanca de xiprers morts

s’assolellen les dones dels meus coneguts

qui ara encara a mig esmorzar

enraonen allà dalt a la terrassa.




Franques em rebran i curioses de mi

m’engatjaran a la conversa.




Hi sóc, doncs

som-hi, fent el cor fort i ja trempant

a mig camí, tret que...

abans no traspàs i tot la tanca

me n’adon que sota els tells de vora la carretera

un cotxe s’hi ha aturat.



Hi ha dins una dona ampla

vestida amb un vestit estampat amb flors roses

deu haver fets ja els vuitanta anys

i crec que té una gran dificultat per respirar

clou els ulls i els seus panteixos semblen

fer bategar la màquina que li fa de taüt.



Aquest és ara el dilema, doncs

una de dues: les nues alegres

o la dona morent

on et llençaràs...?



Si anem a pams, les nues no són tampoc

gran cosa – dos cossos amb pits

escassos qui pengen tanmateix

i llavors els sengles entrecuixos

escaridament peluts.



La grassa granada, de qui la ranera

sembla traspassar els vidres

de les finestres closes del cotxe

podria, de més a més, d’ésser pudent

pesent i pitjor: contaminant.



Capoll espatllat

clofolla afollada

alcofoll la solla.



Indecís em guait ara la qui pateix

i rere la tanca les qui patiria per aritjolar.



Una de dues

pescador etern amb l’ham rovellat

a la voreta de la carretera

que és un riu de mort

de caixetes metàl·liques

capoll buit polsegós

espantaocells qui s’ha metamorfosat en ànima.



Un ventijol rebrega les agulles mortes

dels xiprers de la tanca.



Guait amunt

remuga l’espai

l’encerat blau del cel

on els estilets dels xiprers

morts no hi han inscrit

tampoc re.



M’arriben parracs de veus

dels qui enraonen a la terrassa

parracs de rialletes fades

de llurs dones nues

qui riuen damunt l’herbei

parracs d’angúnia del trànsit irritat

qui s’escorr vora la vella...



Parracs del meu estertor

quan corc amunt i avall

aturat, sense anar enlloc...



Raneres tot.



El cel, encerat blau

sense missatge ni instrucció.



Retruny, sord, el firmament gens afermat.



A l’altre cantó s’esfereeix la nit.



Crit llunàtic, ulls esbatanats, de bòlit

sóc jo, catiu, el meu imago

cridant

una altra

una altra nit...









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós