(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dijous

somni somiat













Et diré adéu



[Lament d’en Poe girat p’en Gratulls]








Et diré adéu









Et diré adéu amb un bes als ulls

I mentre els passeig entre els esculls

Et confessaré que me n’adon,

Que no s’erren pas en aquest món

Els qui diuen que sols somni som.



La fe m’omplia de gom a gom,

Ara em trob buit,

Com ara duit

A caire de foscor.



A frec de la buidor,

Veig tots fondre’s els meus jorns

En les nits de sons pregons.



No som altre doncs que somni

Fos endins d’un altre somni...?



Què hi faig sol doncs en aquesta platja

Que el vent a la revolta encoratja?



M’hi mantinc, bufetejat;

A la mà serv un grapat

De sorra que se m’escola:

Poca cosa, i s’esmicola

Gra a gra cap al pregon.



Haig de plorar com veig com se’m fon

Entre els dits el poc cabal de vida:

Cada gra per l’onada que envida

Sense pietat i constant

Cruspit com qui diu somiant.



Somiant, doncs, com qui somia que viu

I és, com tot, somni dins somni d’estiu.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós