(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dijous

esquena-rompudet, noliejant 60 tones












Seixanta anys té el
gamarús










Seixanta anys fotent lo mec

I cap suc de re no en trec.



Sóc tan tòtil com abans;

A la mort, com més m’hi atans,

Més em sap greu del que tinc;

Si ara no tingués ni cinc

Tampoc no perdria res,

Fugiria sense haver après

El dolor de perdre-ho tot.



No cal l’ull clínic d’un xot

Ni el barrisc del borinot:

Com més omplies el bot

Més durament t’enfonsaves.



Tantes de ciències xuclaves,

El cervell et fa de sorra,

Per què el bot del cos s’ensorra.



Viu molt millor el ruc qui és ruc

Que no el ruc que d’ésser ruc

Diu que prou pot deixar d’ésser.




Tot tort i el que és tort adreça

Amb l’ull clínic d’una peça

I entre les ciències es bressa...



Fins que cau de cul pel trau

De l’hamaca per on cau

Com qui diu d’un espetec.



Seixanta anys fotent lo mec

Que se’n van per l’eixidiu

De la foscor sense ull viu.



Ullcluc el ruc a la sínia

Poc sirga pensant-se en línia,

Com m’he cregut com un ruc

Seixanta anys que crec que puc.



Que puc anar dret em crec,

I anava rodant, i cec.



Caic, i obr els ulls, i renec:

Seixanta anys fotent lo mec!



Dalt es fonen les clarors,

Dalt hi roden els voltors.



Té un forat l’hamaca on rac,

Sota, on m’esmuny, hi ha el brac:

Il·lusòria realitat,

L’únic ver n’és el forat.

Seixanta anys fotent lo mec

I s’hi escolen sense frec.



Et perds per la línia eterna

Del forat de la cisterna.



Bona nit per sempre pus,

Seixanta anys fotent l’estruç.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós