(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dimarts

cercant parions









Despariat dels desaparellats










Hi ha, es veu, secretes dreceres

pertot arreu

meandres més o menys furtius

que tanmateix gairebé tothom

semblava conèixer.



La gernació transita

atapeïda i fumosa

per baix.



Ara, els qui s’estimen més soledat

i un paisatge escarit o un aire rarificat

o pau d’esperit i algun toll i alguna planteta

i algun ocellet i alguna pedreta

i poc soroll i anar pel dret

s’enfilen pels costats...



Estranyament desapareixen

al cap estret de qualque carreró

que hauries dit atzucac

o cancell de qualque casalot

sinistre on no t’hi aventuraves

(ni mai calia) per res.



Badant-badant, he anat darrere algú

i m’he trobat tot enlairat.



Damunt dels nostres caps sempre dominats

pels símbols de l’enemic

al replà del tuc de la carena

rere on s’amagaven els esbarts i

el Sol i els núvols i els avions

de guerra dels criminals de sempre

al govern...



Em pensava que era propietat privada

o del govern

i m’ho havia tret del pensament

com si no existís...



I ara me n’adon que s’hi podia passar.



Hi ha al capdamunt caminets de pedra

el cel hi és tan a prop

i llavors t’hi trobes al capdarrer

de la drecera

atrotinades botiguetes de descompte.



Ho diré a les tietes de la meua dona

per a guanyar’m llurs gràcies.



I ara que hi som junts, elles hi tenen la mà

trencada a escollir, collir i collar parells.



Mes pel que fa a manguis

malament rai

què ho deu fer que no reïxi

a ajuntar cap parell de mitjons de la mateixa mena?

Quina incapacitat m’afligeix

que no sàpigui trobar bons parells?



Tot em surt desparellat

i llavors, és clar, no m’ho volen vendre.



“Cull els que collin

si no collen no els cullis”

m’alliçonen.



Però ves, no en sé prou.



Un parell que n’he trobats

i m’han donat

un paperet com ara un rebut

perquè el portés a la caixa

abans, tot fent cua, l’he estripat per la meitat

per a escriure-hi uns versos desparionats

i després m’han fet tornar-ho tot

al cistell.



He sortit al carrer sense mitjons nous

amb uns versos rancs a la butxaca

i amb les tietes exultant

per la troballa.



Tornar-hi no sé pas si hi tornaré

mai més.



Me n’estic cansant.



Potser em quedaré fora

mentre elles s’esbatussen a trobar

parells

guaitant-me, als tolls, vora els caminets

de pedra

com van els renocs

i com enlluerna entre celles de cotó-fluix

l’ull del Sol reflectit

al mirall del toll.



Car mitjons, rai.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós