(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dijous

Vestits de taüts florals















Vestits de taüts florals









Perquè amb el nostre benèvol vistiplau

la casa se’ns ha anada omplint de bona gent

inclosos uns quants penjats

sense gaire dèria, corrupció ambulant

i ja més fresques noies fugides qui ujades

es giten pels racons

enfonyades en sacs de dormir

o colgades sota blaves flassades de llana

i àdhuc algun animal perillós i tot

he agafats els trastets

i me n’he anat a l’hotel on sojornen els rics.



Al començament hi sóc d’allò més ben rebut

per gent d’accent curiós, sovint lleugerament còmic i tot.



Aviat, tot i que em faig veure més que la mitjana

per exemple ocupant la cadira de rodes molt còmoda i allargada

(com qui diu anant amunt i avall en elegant gandula de coberta)

al capdavall comencen d’ignorar’m.



Si no em fan gaire més cas que jo no feia als qui em tregueren de casa

com acabarà el misteri?

se n’aniran...?

o què fotran a la direcció...? m’apujaran el preu...?

m’empenyeran a la porta...?

en tot cas, caldrà que faci una cosa o altra:

els convits i les invitacions

comencen de fer figa, aviat s’aturaran del tot

i llavors què hauré de fer per mantindre-m’hi

hauré de prostituir’m (les meues mans

de dits prims i forts

i d’ungles llongues, netes i coriàcies

que mai no han treballades altre que

“entrant tot gint” en la manipulació dels molls llavis

enamoren les matrones)

o hauré d’anar robant-los d’esquitllèbit

ara ací ara allà, ara a aquest ara a l’altre

petites quantitats que no es notin gaire

i així anar pagant l’estada

car s’hi està tan bé entre rics...!



I els buls de l’hotel això rai

de moment em deixen estar:

no saben si sóc ric genuí

o sóc potser, d’incògnit, un d’ells

d’una branca molt superior

car les proves sempre són insuficients

els taüts que ens vesteixen tots plegats

sempre massa ben dissimulats

car altrament qui custodiaria els qui custodien...?

sempre el mateix dilema

ja ho va dir en Juvenal.



I va dir, amb raó, que qui les dones custodia

les custodiades això fan: se’l tiren d’antuvi.



Així que em dic, ves, això faré

mentre

mentre duri

mentre duri el tripijoc:

sense cap mena d’enrenou

discret com el ventijol qui amb prou feines

si belluga les cortinetes

tastaré llurs hímens

ans no vulgueu casar-les

seriosos lladres rics

no fa?










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós