(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dijous

Damunt la tomba a la coneguda qui llongament se’m féu l’estreta















[Damunt la tomba a la coneguda qui llongament se’m féu l’estreta.]






Lletra d’amor d’en Corella a l’aimada.








“–Així serà, més endavant, com us moriu (i eu ja farà anys probablement que seré mort), així
serà la vostra tomba, aimada. Aimada, qui ara gens no em corresponeu. Al monument hi serem,
en marbre i alabastre, vós casta deessa, i eu penitent, al vostres peus encara. Amb honestedat em
matàreu la vida somorta, i, morta vós doncs, tindreu al sepulcre, escrit en lletres d’or, aquesta
mort en vida meua com un excel·lent triomf: em fotéreu lluny del món amb la vostra fredor, i
au
. Allí seré, com un estaquirot, al vostre monument – un titella esculpit per terra,
agenollat, amb cara de favot – d’on tothom en romandrà tocat emocionalment – i adu alguns
diran: “–Cruel la paia, ca? Aitan virtuosa que no es deixà tocar ni mica pel gest tan humil
d’aqueix pobre carallot, qui l’amà com el fènix crema, ablamat amb més força tantost convertit en
cendra
.” Sereu vós, al vostre monument, estàtua copiada del viu, la vera imatge de la
bellíssima Helena, i portareu al dit anul·lar un maragde, i a l’altra mà una branqueta florida
d’aloc on una tórtora es plany. I farà el mot allà escrit, damunt verds lliris: “–Si calia
que algú fes malbé aitanta de virtut, oh, que hagués estat eu qui malbé la fes – tret que, és clar,
qui mai vol el mal, malament pot esperar que cap bé en redundi
.” Ja sereu morteta, llavors, i
eu – en prostrada efígie i tot – impotent de fê’us reviure – no fos cas que ofengués tanta
d’honestedat vostra – ara, patir rai – tothora pregant a déu que de la pregona presó infernal
salvés el vostre esperit – i que amb el meu – amb el meu, pse! – amb el meu tant se valia. Com
tothom llegirà això, n’hi haurà potser qui, mig emocionats, pensaran que fluctua llavors la meua
forma de pedra i que adquireix doncs a pleret un gest més digne; potser diran: “–Tot això vol
dir que, per amor d’ella aprengué ell de plànyer
” – i ara no em doldrà ja aital vida trista com
mení i que, mercès a vós, tanmateix despenguí sens pecar – manoi, oidà, com
calia!”
















[per la mà d'en Roís de Corella]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

estona fa i dèiem quelcom d'altre

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós