(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dilluns

dels 6 als 16 10












Dels sis als setze deu.











Estava pensant l’altre dia, a part de cardar, què altre ens
interessa a les dones? Res més. Cardar és allò per què
estem fetes, i ho notes quan cardes, que és l’únic
moment on de debò ets. En majúscules: ETS. Car, sense
orgasme, què val la vida? Un buit dolorós.



L’únic problema de fet és trobar cardaires prou fets al
fet: i pocs que n’hi ha, no gaires. Només un nombre
molt reduït de mascles sap el que cal fer. Els de més dels
mascles no són capaços de fer ben fet el fet. Amb
trempar i fotre poc n’hi ha prou. Cal atènyer els olis
salutífers i plaïbles dels fitons qui esbrocats es
vessen.



Ara, l’altre dia era a la botiga i va arribar l’estrany. No sé
perquè, més de seguida me n’adoní que era un cardaire
de primera. Em va comprar no sé pas què i em va dir
que tornaria. Li vaig fer una cara de quan vulguis,
fraret.



Em vaig assabentar que l’estrany s’hostatjava a l’hotelet
del Capdamunt i que la filla de la patrona, l’Obdúlia,
d’estranquis li deixava emprar també la cambra que hi
havia davant per davant de la que l’estrany havia
llogada. Així l’estrany gaudia als matins de la cambra on
es llevava el Sol, i als vespres la cambra on es ponia.
Només li calia agafar els trastets i travessar el corredor.
Caminava damunt núvols l’Obdúlia. D’amagatotis se’l
devia cardar desesperadament.



Va trigar l’estrany a tornar a la botiga. Era a
morfondre’m al taulell. Les clientes es pensaven que
patia qualque malaltia letal. I la veritat és que de les
clientes me’n fotia com d’un all podrit. Tothom altre que
el cardaire ens és a les dones enamorades indiferent.
Insignificant. Els morts, els vius, els malalts i sans. No
veiem ningú pel carrer ni enlloc, només hi veiem
l’estrany i el seu carall quilomètric i actiu com un pistó
incansable.



Com una boja em vaig llençar al carrer; necessitava
cardar, necessitava ésser novament. Per les fosques
avençava, els ulls a l’alt hotelet il·luminat. Per les
fosques de l’escaguitx i l’esllenec, només hi veia el peix.
Per l’esvellec de la realitat hi ullava, únic vivent, el vit.
El vit alegroi i amb cara i ulls qui em travessés
insistentment com si era un oceà a qui calgués la llavor
posta pel peix del cardar per a reviure. Els oficials als
aeroports, als restaurants, als hotels, eren tots gent
desequilibrada, desolada, vells actors qui es lamentaven
per les pèrdues i els dols dels llargs anys. Aneu-vos-en
tots a la merda – els anava dient, com em començaven
d’explicar llurs vides tristíssimes.



L’únic local que comptava era l’hotelet de l’Obdúlia,
l’únic vit que volia travessant-me arrauxadament l’oceà
era el de l’estrany qui havia vingut a la botiga.



Obdúlia! – cridí –. On el tens, part en vull!



L’estrany aparegué, de dol. L’Obdúlia se li havia morta
cardant – d’un atac de cor ran de massa goig.



–Fes-m’ho també a mi! – me li vaig eixarrancar i en
gaudia fins a esdevindre. Fins a esdevindre i prou. Car
qui s’escorr és.



Vaig tindre curiositat de veure la morta, jo, la
sobrevivent, i l’estrany, molt a la meu-meu, no fos cas
que despertéssim la patrona, em va dur al soterrani, a
un dels recambrons refrigerats.



Vaig tindre un mareig. Vaig veure fosfès – llums
musicals.



Fosfès qui canten – dic –. En romanc perplexa,
vós.



Me li agenollí davant i li llepí ans xuclí l’albergínia com
mai cap altra no n’havia llepada. Remei
excels.



L’estrany manà: Botiguereta, treu-te els esclops, posa’t
els xirucs, i som-hi.



Em féu prendre l’Obdúlia mig esbotzada pels peus i ell
la tenia pel cap. Avençarem per les polsegueres de les
galeries. Es veu que el soterrani s’enfilava per tentacles
subterranis fins al volcà somort. Quan eixírem entre les
crestes del cràter tot tenia agalius d’espetegar. Roncava
la terra, els engranatges tel·lúrics com qui diu es
trobaven força enferritjats.



Doneu-me, estrany, un senyalet més del vostre amor – i
me li arrapí a l’albergínia gegantina amb la qual em
bitllà fins a l’exhauriment.



Què importa el que ets – pensí –. Només compta el que
esdevens. I només esdevens cardant.



Plàcidament ens deportàvem al jardí de vora l’anus de
foc. Cap gelosia no solcava el cos esquarteradet de
l’Obdulieta – una noieta encara prou fresqueta, morta
doncs als catorze anys.



No vols tindre contrincants en coses del cardar. El tap
de llur rancúnia és sempre a frec d’esclatar. On dius àvol
has de dir dolent, i on dius dolent àvol. Ja no saps si
pateixen per malignes, o si són malignes per
dolents.



Em rodava el cap. Se’m multiplicaven els vits qui se’m
volien cardar, oidà.



Em pensava morta com l’Obdulieta i al paradís de les
dones, on tot hi són vits disposats a boquir’t fins a
l’exhauriment de l’ésser anihilat. (Només, és clar, per a
tornar a començar ran d’una dormideta. Altrament allò
no fóra paradís ni res.)



Allò adés familiar s’ha omplert d’estranys sedecs per a
fotre-me-la amunt per cada forat. Ah, glòria! Les voretes
dels traus de fer-hi rierols, adés tan pastorals i
endormiscades, ara enfellonits ans rabiosos animals de
circ hi bramaven, grocs, orelluts, tromputs. Tromputs,
tromputs.



Sóc la metgessa mig nua qui sospesa collons i no se
n’uja mai. La boca se li fa aigüetes. Xucla vits fins que en
dessagna el qui cada vit trempadíssim no duia envant
per a morir-hi escurat. Ah, paradís, prou dic!



L’ull de l’oracle cagava raigs de llum. Com pots viure
vella si no hi tens estranys per a cardar’t...? Vull
espitxar-la ara mateix. La vella (ma mare) s’indignava si
aquell vell client li deia de cuqueta, coqueta, cosona,
collonet, i de tresor i de sucrets i melmelades, i d’altres
hipocorístics rebaixants.



Un estrany vell qui se li va treure el carall, l’hi
desllorigà, i la llei encara li va donar la raó (a ella, l’agra
cavallot). La llei més tard dugué el vell a morir en presó,
perquè m’hi apiadava i amb només sis anys li treia el
carallet bragueta enfora i l’hi feia esllenegar’s i la llei ho
va veure, denunciats que fórem per la vella (ma mare)
de gelosia rosegada.



Ara fregeix en sofre i plom desfet, a l’infern de les
desagraïdes. A frec d’estirar la garra en rònec hospitalot,
es gratava desesperadament el cony, volcà frustrat, i
doncs cancerós.



Desava ara l’estrany els ormeigs. El cos de l’Obdúlia el
volcà el cremava. El cos, encetat en text, en icor correcte
el cos regalava. I deia, en pell de boïgues i xàldigues
fetes instantànies i ventisses lletres, la joia de l’orgasme
quan el foc se’t carda. Deia oh, uf, ah, eh, en espeteguets
de butllofa qui esclata.



I sabíem l’estrany i jo que allò eren petits ecos o
retrunyets dels orgasmes celestials.



L’estrany, abans de desaparèixer, em va donar un altre
caramelet, perquè tornés a casa saltironant i xuclant el
caramelet i remembrant tanta de gaubança. Aleshores
ja tenia setze anys i tot. Començava d’ésser vella, calia
mai no perdre el temps en rucades – i tot ho era altre
que cardar. Car, sense ésser, què hi ha...?



Vaig sentir una veu.



Sibil·la, on raus?



Rac on rac – vaig dir.



Sabia que era el tifa en Bel·ló. Aquell qui es pensava
d’ésser tan bon cardaire, i no podia anar més lluny
d’osques, pobrissó. Tot i que cardar, rai. Cardava
conques i vídues i monges i sagristanes, i púrria així, i
pencar mai gens, és clar.



De ben tosset, en Bel·ló havia après de fer de gigolò.
Amb n’Iu Exprès, feien patotes vora l’escorxador, un el
papallona, l’altre l’enganador, i tot era un front o
diguem-ne façana per al negoci de sotamà. Tantost
s’atansaven dones a jugar als daus trucats,
s’esbraguetaven ells i mostraven llurs proes i en
prometien doncs proeses. I així es com es guanyaven la
vida cardant.



N’Iu perí a la coma del Cucut. El lloro català qui en
Calders trobà a la cort de Birmània no hauria pas mai
cantat tan clar i català com cantà una vella gelosa,
rosegada de rancúnia pel fet que ningú se la cardés ni
pagant doble. El marit cuguç, un altre
Plassí-Do-Dodò-Mingüin, cantant-torer, carrincló,
pompós, fastigós, fart i anorc, estossinava
traïdorencament n’Iu.



La massa ignorant viu en aorist (tot s’hi esdevé com
sempre, en magma avial incanviat) i per tant trobà
natural que, per cardar forallei, algú calgués que fos
assassinat. La mort s’esdevingué en un gual, l’atac de
l’ambigu qui com un boig corregué pous avall i rius
amunt, i qui com aigües de fang que sovint pugen pels
carrers costeruts i tot, i s’enduen panys de casa, i blocs
de terreny, envaí cada racó de paisatge abans no trobà
n’Iu Exprès esbaldint al gual calçotets amb marques de
sangs d'hímens massa tendres (ho sé pel meu amic
dibuixant, qui en dibuixà doncs cada detall),
s’esdevingué de cop sobte. Caigué sobre n’Iu com el seu
oncle (qui només pensava en desar diners i, en perdre’n
un munt, s’estimà més penjar’s que no continuar
“vivint”), caigué, dic, damunt la víctima com no queia el
seu oncle sobre les butxaques de la gent qui atacava a
les fosques.



Fora la finestra estant, amagat rere un vagó, de res no
serví a en Bel·ló la fona. El cuguç s’havia escanyat amb
gingebre tou. La seua dona el volia convèncer de la seua
amor immarcescible amb un pastís una mala fi
estopenc.



Mes ja sé que m’estic empatollant, Bel·ló, així que més
val que ho deixem córrer. Pots cardar’m fins al jorn del
judici que diuen més el goig no em vindrà pas. El teu vit
potser serveix de qualque substitut de feble bisbe per a
conques, vídues i rates d’església, mes cardar, què hi
fotrem, no en saps gens.



Una nosa a la gola. Atenallada de por me’l vaig guaitar.
S’havia tornat groc, un groc que en la fosca gairebé
lluïa.



Predestinats – em va dir –. Per mi tantes de dones s’han
barallades, s’han esbarriades lletjament el cambuix;
tantes de mestresses em cobejaven alhora la mestria i el
matràs! I la teua aversió se’m reafegeix a l’agonia –
veure-us totes patint... fins i tot tu, per causes
oposades!



L’aversió mateixa ens predestina a aquesta aversió – ens
posem a voler-la dominar; aquest esdevé l’objectiu de la
vida – fútil esmerç – per comptes de viure amb la
natura i no pas contra, ens obstinem a viure en flames
qui ens consumeixen amb horror.



Vivim les dones en infern.



Sibil·la, adéu. Em tornaré l’estrany en vila altra – va dir.
I de sobte ja no em semblava tan lleig.



Del silf qui se n’anava me n’espolsava el reble polsegós
de la nyafa sementícia. No em romania estona per a
esbrinar’n la composició genètica ni cap altra d’aqueixes
merdegades d’anatomista boig.



Sense penediment en Bel·ló i la seua cua de paó se
n’anaven com una ombra amb llur totterreny mentre es
quallaven les lleterades qui no escalfaria pas. No fos pas
que se sobreeixissin llavors i encara m’entequessin, no.
No fóra pas lletovari al qual curés molla de tornar’m mai
a amorrar. No hi ha perill.



Tost fóra dematí. Prou safranada, doncs. Calia obrir la
botiga. La fredor em rostava els ossos. Se’m barrejaven
les impressions. Allò d’ésser a frec del caire del cul
bleïdor de la terra com parla. A caire de caure oimés al
freu de la lava. Els vidres de l’escuma del ros que es
congriava a l’olivet mentre tornava. Els records de la fi
de n’Iu – per cucutesc baldragues baladrer estossinat.
La pipeta del parruf de la seua dona – esca abrinada i
roent del banyut i que n’Iu fregà es veu una mica
massa...



Entrí a casa. Al resclum de la cambra, somiava, com
sempre, estranys molt bemparits.



Trempa, esdevén-te’m, allibera’t – els esgarip.



I llavors la malenconia per l’absent ara contrastada al
goig de les ètnies al port. L’encobert repenjat a la
barana. S’accelera el jorn. Bales d’aigua solquen l’afrau,
colquen la llambregada. Ens reconeixem!



Demà, el matalot groller desembarcarà. Amb un ventall
de tendrum cru em ventarà. Damunt els blaus,
continuarem de somiar. Gaudiré com cal, com sé,
essent, pretast celest.



Sonà el despertador. Calia tornar-hi,
taulell.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós