(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

diumenge

Dotzè de Truites













Truites (12)










34. Sempre puc dir millor que no dic.




Em puc corregir el cos com un text. Esmena’t la plana fins que
t’abelleixi prou
, ço que em dic. I, si doncs no m’agrada la coma que
és el nas, la trec, o la pos entre els dos punts que són els ulls. I aquests
dos punts me’ls puc posar a l’entrecuix, i fer-ne tres... Suspensió,
el·lipsi, aposiopesi, ultravisió... I cada dit del peu pot ésser una i o una l
o qualsevol altra torta lletra, i doncs em pot fer més clar, o en tot cas
més engrescador, el moment.



Car tot m’hi és intercanviable, elidible, afegible, transformable. El text
del meu cos. Metamòrfic. Ovidi d’individu dividit. Palimpsest triat,
autèntic inèdit cada nit que em fic a esmenar’m.



Els budells endreçats en espirals d’eternitat. El cervell un paisatge de
cenotafis cridaners. Monuments a un mateix. I les muntanyes i
serralades, i clots i cràters dels planetes. Ei, horitzons, panorames...
Qualque jorn gloriós em descobriré, part incògnita, terra ignota que
espletada (i pròpiament confegida) produeix un
univers.








* * * * *






35. Per un d’aquells sòlits embolics genètics, hom em neixia
amb 20 vitets per comptes de dits a mans i peus, i amb un ditot d’ungla
forta per comptes de vit.



Per un altre malentès genètic, va néixer ella amb una orella molt ben
formada entrecuixes, i, a canvi, al costat del cap, a l’esquerra, en tost
d’orella, un cony rudimentari.



A aqueixa pseudo-orella flairoseta és on em plau de rabejar’m en el
plaer de xiuxiuejar-hi cosetes de no-res. I de fer-hi sovint pessigolletes
amb la punteta de la llengua.



A ella li fa força gràcia el meu ditot de meravelloses ditades. La meua
identitat amagada. Petja de l’ànima. Circumvolucions de laberint
d’ésser.



No se’n pot estar de demanar’m: Noi, grata’m l’orella, vols? qui
sap les vegades.









* * * * *






36. No me la pelaré mai més.



Car, com era pelant-me-la aquest matí mateix (com me la pel amb cura
i afecte durant tres hores cada matí, lliurant-m’hi despesec, magnífica
gimnàstica espiritual que m’equilibra entre els estireganys de les
pulsions matèriques), quelcom de nou s’escunçava – s’esquinçava, si
voleu. El cigalot se’m tornava tren. A poc a poc, vagó a vagó, la negra
cigala, feta com tènia cúbics bocinets, se me n’anava cap a horitzons
inabastables, enllà de la tèrbola, fumegosa, estació intercrural..., fins
que només romanc amb un pam de nas i, entre tremolosos dits, amb el
vagó darrer – un vagó que diríeu troleibús: descapotable, amb els
seients desocupats i a frec de finestra sense finestrons ni vidres, un
vagó prou airós i estiuenc, mes... ah llas, estancat, empeder, reguitnós, i
en flames.



Mai més no anirem ensems enlloc.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós