(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dimecres

quiasma entre cues













Qui, asmàtic, a la cruïlla








Fet un embolic

Entre altres automòbils – ous metàl·lics

Malcovats, bullint de ràbia i odi.



El meu, asmàtic, perdut a la cruïlla.



Com eixir’n?



A l’eix on tots els raigs hi punxen amb esquírria

Entemats, quimèrics

I on els cafès només hi són per al verí

Covant-hi vells gargalls mefítics

Conreus de molts de nics microbis.



Qui hi fui, asmàtic

Rondant sense repòs per l’encolla

O fus on tots els dards

Hi coincideixen – faç exposada: ulls travessats

Per les rènegues arestes

Llàgrimes de sang i llepadums d’escleròtica.



I si mai n’ixes, perdut entre carrers

Laberints d’angoixa.



Erts dits, com rels de la mort

Se m’arraparen als budells.



Re no sura tret de l’arbre de la mort

Qui em creix de la despulla

Mentre camín, pels erms.



De més jove tractí de córrer

Amb peus llambrescs.



En quiasma monumental

Derelicte

Per les masses incultes pres ja per canfelip

I per indret d’angunioses perversions

(Un edifici adés blanc i ara color nafrat de bròfec gos com fuig)

Farcit de portes falses i de cambres cegues

On viu que el rat hi viu i hi rau la malaltia

M’equivoquí de porta.



I de porta, i de porta, i de porta...



Els qui hi caguen o hi fan d’altres orqueries

Em llambregaren amb disgust

I agafí al capdavall la porta errònia

Qui em duia si fa no fa al punt

D’eixida.



Mentre els altres corredors qui sap ja on paraven.



Ací se m’acabà l’empènyer.



En acabat, entre les cares llargues

(I de lluny en lluny sobtadament esbojarrades

Intoxicades)

A la cua

Hi fui

L’home afegit

L’home enmig

Sense fer-hi mai nosa

L’home guionet

Inconspicu, innocu, qui va

Com tret d’unió no gaire ben collat

Ballador, balder, gens exacte

Un tret prou negligible

Qui uneix lleugerament

Els de davant als de darrere

Home guionet qui

Si mai manqués, això rai, un altre

Desconegut

Ocupava el mateix

Indret si fa no fa.



Home enmig sense fer nosa

Tot fent cua

Carregat de paciència.



A la nit

Les dones qui m’aritjolen i empenyoren el jardí

Bel·licoses bontròs.



Els homes s’amaguen – la llei vindria

Si es tractés de baralles d’home

Tothom hi sortia perdent.



Els homes paràsits

Fan llurs guerres a través d’infants i dones.



Qui fui – qui sempre va perdre

De trast en trast quelcom o altre.



Podria un cop haver estat campió

Tret que el soroll sobtat del terrabastall

On tot s’ensorra

Em desperta.



Pugí orquídies i infants

Vora la sèquia.



Un vespre esperí en el maltemps

La tornada d’un dels fillets –



Esperí debades.



Vaig dir’ls: I el meu...?


Hom l’havia trobat a mancar llavòrens

No sabien exactament on era.



Esperant en un racó

En casa d’altri – sempre en casa d’altri.



Me n’esmunyí de nit

A consirar en amagatalls selvàtics –



Sol amb les bestioles qui pul·lulen pertot arreu

Entre el podriment de les fustes –

Corcs i insectes –

Animalons verinosos i fiçosos.



Ja era migdia

Damunt la neu, després de lluitar amb un bastó

Contra el gos “glaçat”

Vaig vindre a guaitar-hi de dalt estant

Bo i evitant els segments més inaccessibles

(Àdhuc damunt d’on la canalla més ardida ve a relliscar-hi)

Qui feia cua pel meu compte...



Ningú no m’havia trobat a mancar.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós