(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

divendres

mots de tren














Oriola – Alacant – Oriola









Fent catacrecs pels mèdols

S’enfila, ullprès, el tren tardoral.



Amarinat per fidelíssims locals,

Entre ganyols i prous enrenous

De l’acer trencant pardines,

Parla el tren (i sempre!)

el pus bell catalanesc del món”.



I si dic re, diu el tren: “quec! quec! quec! quec!

I si em moc, diu el tren: “puc! puc! puc! puc!

Trec fum, i fum el tren: “tuc! tuc! tuc! tuc!

Faig foc, i fa el tren: “groc! groc! groc! groc!

Em duc a lloc, i reb l’esbronc: “lluc! lluc! lluc! lluc!

Sotrac de sot “on the track” i diu el tren: “troc, trac, truc, tric,
trec!


Caic, i fot: “trenc! trenc! trenc! trenc!

I fot: “crac, crac! crec, crec! cric, cric! croc, croc! cruc, cruc!

Tot blanc de por, jo qui só bru,

Sí, amb flanc tot cru, del gros batzac,

Ara que dic que em fa tot mal, fot ell: “a frec! a frec! a frec! a
frec!


A frec de taüt, em veig mig mort, i fa: “corc! corc! corc! corc!

Tot llarg al sac, i doncs que diu: “truc! truc! truc! truc!

M’aixec com solc, i diu el tren: “plac! plac! plac! plac!

Sens cap clerc, dic, ni altre folc de porcs,

Me’n plac, i vaig al gra, i ell fa, amb mant tro: “toc! toc! toc! toc!

Dic: si tinc sort...!, i es branda el tren: “urc! urc! urc! urc!

I afig: “trop! trop! trop! trop!

Vaig tort i lleig i xorc, i fot: “xorc, xorc! lleig, lleig! tort, tort!

M’adreç, colc dret, i fa: “bon prou, ben fet! ben fet, bon prou!

M’assec, i diu el tren: “cloc, cloc! cloc, cloc! cloc, cloc!

M’acluc, doncs, i fum: “non-non! non-non! non-non! non-non!

I ronc, i fa, ben ronc: “drac! drac! drac! drac!

En ple mal son, em diu: “molc! molc! molc! molc!

Em pruu un cuïc, i diu el tren: “trec! trec! trec! trec!

Em trec del son, i fa: “clac! clac! clac! clac!

Ull entorn, i el tren em diu: “circ! circ! circ! circ!

Si bec adés, em diu: “broc! broc! broc! broc!

I: “suc! suc! suc! suc!

I: “glop! glop! glop! glop!

Pel rot d’en acabat, em fa: “grop! grop! grop! grop!

Faig un mos, i el tren em diu: “tec! tec! tec! tec!

I: “drap! drap! drap! drap!

I: “nyam-nyam! nyam-nyam! nyam-nyam! nyam-nyam!

Em pet, i em repta el tren: “noc! noc! noc! noc! brut, brut! brut,
brut!


Bah, com si el noc gens.

Me’n ric, i fot el tren: “ruc! ruc! ruc! ruc!

Si llig ara, el tren em diu: “llec! llec! llec! llec!

Si pix a raig, se’n fot: “cuc! cuc! cuc! cuc!

M’ajec, i jocós es jacta que és: “jóc! jóc! jóc! jóc!

Si m’hi fonc, fa el tren: “floc! floc! floc! floc...!

Fins que fem cap.

Fa el tren: “hi som..., hi som..., hi som...

Hi som, i fa: “hem fet cap..., hem fet cap...

I fa: “nyec..., nyic..., nyoc..., nyac...c...c...

Xoòoo, xooòooo...

Xooooòoooooooo.














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós