(hi ha el bobilaire i hi han fragments èpics a betzef)

urpa amb arma

urpa amb arma
gratant on pruï

dilluns

Estada de tres dies, i au que no ha estat res













La lluentor de les estisores blanques em duu a la por impaïble









Per la nit havia baixat al celler de l’hotel on hi feien (pràcticament a les
fosques) uns balls on els cossos es poguessin barrejar; m’he embolicat
amb una dona qui també s’està a l’hotel; en pujar amb ella però, ja amb
més llum, em fa un gran fàstic; realment no puc trempar, de fet no puc
ni acabar de despullar’m; és pitjor que no lletja: és grassa, i put a
truja.



Al llitet del costat, la seua filleta d’uns cinc anys es desvetlla i es posa a
gemegar; en aquell moment la xigala se m’enrigideix; la xicotella és
bonicoia i fa bona oloreta, i té un conyet tot net; la dona m’acusa de
pedòfil. Agaf els trastets i fot el camp esperitat, no fos cas.



Pel matí m’aixec matinet i me’n vaig cap on viuen els marginats – els
gitans. Entre els gitans, jo, doncs, com sempre – per carenes nues –
cercant-hi mots inoïts, filigranes lingüístiques – per això venia a la vila
– a trobar-hi girs del llenguatge genuí – els gitans són els qui enraonen
millor la llengua, llur tria d’expressions i de mots és d’allò que en diuen
més castís, de més antiga verema, de bona nècsia i prou avior.




Sóc parlant amb unes xicotelles massa poques-vergonya per a llur edat,
quan se’m filtra part darrere un gità vell i em fot, sense ni com va ni
com ve, ganivetada a la cuixa. Esfereït que no fos cas que els crits de les
minyones no fessin vindre encara més gitanots tocats i assassins a
pelar’m allà mateix, davall pel vessant mig caient, i fent espetegar i
llampurnar el roquissar. Torn cap a l’hotel amb l’abric damunt la nafra.
Estès damunt el llit, amb una cullera, trec ara cullerada rere cullerada
d’aquell podrimener on s’ha tornada la carn – gangrenada o altrament
corrompuda – que em voltava l’os de la cuixa. Aquell ganivet vés a
sàpiguer quin verí o virus nou no duia.



Sóc un home prim i nerviós, tot de tendons i fibres; tinc unes cuixes
doncs no gaire gruixudes; ara, tanmateix, per comptes de cuixa dreta
només m’hi roman, escarit, un os rostat. Haig de servar llit, és clar. No
puc anar caminant ranc amb una cuixa que se’m podria tan
isnellament, no fos cas que encara se’m trenqués com un escuradents.
Hauré de servar llit, com dic, pel cap baix un parell de dies.



Per dissort, la dona lletja i porcina d’ahir mentrestant ha esbrinat a
quina cambra vivia; ha alertats tots els veïns que a la vora hi tenen un
pedòfil virulent; malament rai, tothom truca a la porta i m’aporrina;
tinc por que no esbotzin la porta i tot; em fa l’efecte però que es prou
forteta; nogensmenys, al capdavall algú l’espanya, la portota, i tres o
quatre energúmens se’m foten dins; i ara qui me’ls treurà ni qui els en
desdirà, de llur absurd cobermòrum...?



Saps què, al capdavall els ensenyava, mut, la cuixa: l’os esgarrifós amb
les quatre pelleringues. S’esfereeixen. “Vagi a l’hospital, home!
I se n’anaven força empegueïts.



Llas, tanmateix, ara qui vénen sinó els infants...! Han sentit a dir que hi
havia algú qui els apreciava i volen treure’n suc. Els infants són així. Les
xicotelles volen un bitllet gros per ensenyar’m llur conyet i deixar’m
burxar-hi una estoneta; els xicotells cinc bitllets grossos per a deixar’m
xumar’ls els pirulinets cinc minutets. Com me’ls treuré del damunt...?
M’abaixava el llençol no pas per a ensenyar’ls cap trempament oblic ans
la cuixa escarransida. Els escarafalls i els ecs! Com desfilen! Foten el
camp oiats, fent espetagar la porta que no tanca prou bé.



A mitjanit si fa no fot, potser pus tost cap a les dues de la matinada,
quan els infants clapen i els majors són encara al celler del baix a
cercar-hi cossos, la porta s’obria silenciosament. Jo qui no havia aclucat
l’ull, aferrat per l’agrípnia, m’esperava potser alguna femella prou jove i
flairoseta qui m’escalfés el cor. Per comptes de què, ah! Gàrgola
d’horror! Un vellarra malparit em ve amb unes estisores blanques a
acoltellar’m.



És un vell militar qui sempre ronda part de pel parc i els bosquets i les
runes, bo i cercant noiets amb qui cardar o fer-hi les seues bruteses. Ell
era el pedòfil dels voltants, és clar. I ara esgaripa amb veu tanmateix
fluixa i ronca que no li prendré pas el seu ramat de canalla ni li faré
apujar el preu per cap. Qualcú li ha dit (i és una greu butllofa, és clar)
que per a xumar pitxolines amoll cinc bitllets dels grossos, mentre a ell
només li calia fins ara amollar’n mig. Per això diu que ve a esborrar’m
del veïnat. Quan la dona mig truja sent això – i me n’adonava aleshores
que el vell boig l’havia arrossegat aquella dona qui originalment no
m’havia pogut fer trempar per massa lletja i pudent – capeix que el
pedòfil és el vell i que sóc (com si hagués calgut dubtar-ho) innocent.
Error cras que foties, puta mare: com te’n rescabalaràs ara..., eximiràs,
reeixiràs a innocentar-te’n...? Per si no en tenia prou, la bruixa farta, a
sobre, desapareix!



Mentre estic servant el braç del pureta – qui tot i vell té gairebé més
força que no jo avui, aquesta nit, si tenim present que, mig amb son,
estic jagut al llit i he perduda molta de substància amb la ganivetada del
gità d’ahir i que per tant feble jo rai – mentre la punta de les estisores
blanques del militar veterà és a frec d’enfonsar-se’m a un ull, veig amb
l’altre que la dona del començament ha tornada; es veu que havia
sortida a agafar les seues estisores de sastressa...



Les esmolades estisores de sastressa, l’ara penedida dona del principi
les clava a la base del crani del vell, una mica més amunt del clatell.
Com m’esborron ara pertot arreu! I el vell o la gàrgola de la seua carota:
de lletja a lletgíssima; de monstruosa a monstruosíssima; de grotesca a
grotesquíssima... Així se m’enfila l’esgarrifaó, la basarda i l’astorament:
arronsant-me, derrocant-me, com si trepigs de monstre anorreador em
solquessin amunt, per un cos fet carronya que a una carronya es casa.
Car s’esbalçava el vell damunt meu. Sang espessa molt vermella li rajava
de la nafra letal... Pensava horroritzat: Treieu-me’l del
damunt!




Llavors ens guaitàvem l’assassina i jo amb ulls de reconeixença i
comprensió. La seua filleta em donarà demà un petonet. Seré l’heroi de
l’hotel i encontorns. Públicament exonerat, la bòfia del barri encara
voldrà homenatjar’m amb un etzigori banal i amb aquelles rucades i
falòrnies que diuen sempre de mal afegitó, banaus! Per sort, ja podré
caminar i hauré agafat el cotxot i me n’hauré anat a una altra vila – a
escatir-hi modalitats genuïnes de llengua: la meua vocació, vós, a tota
esdevinença intorçable.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

hà!

La meva foto
L'Alguer, Països Catalans
Som-hi, som-hi

Douderreig Rovells

Douderreig Rovells
corretjós, desaltós